Ezen a héten is teszünk egy kis kitérőt az iPhone/iPod Touch játékok világába, az elmúlt hetekben ugyanis több figyelemre méltó alkotás is megjelent az Apple platformjára.
Az ezen a héten bemutatásra kerülő trió legelső tagja a személyes kedvencem, a Gameloft alkotása, egy valós idejű stratégiai játék, amiből említésre méltót még senki nem csinált erre a platformra, nem véletlenül. A stratégiai játékokat ugyebár egérrel szokás játszani, épp ezért a stílus se a normális telefonokon, sem az érintőkijelzővel szerelt társaikon nem hódit. Utóbbi viszont egyértelműen több potenciát tartogat az efféle játékoknak, Windows Mobile plaftormra több kiváló alkotás is született. Igen ám, csak azok az iPhone-nal ellentétben nem kapacitív kijelzővel rendelkeznek, tehát képesek észlelni az egy pontban történő nyomást, így egy ceruza használatával az Apple gépén lehetségesnél sokkal precízebb irányítást tesznek lehetővé. Ezt végiggondolva könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy az iPhone hardveres adottságai miatt nem alkalmas valós idejű stratégiai játékok futtatására — nos, a Gameloft ennek ellenére úgy gondolta, hogy megpróbálkozik a lehetetlennel. Ennek eredménye a Rise of Lost Empires.

A pályák a kezdetben nem tartalmaznak építkezős részt, a hősökkel kell eljutni a-ból b-be úgy, hogy közben ne haljanak meg. Az efféle szinteken megszokott módon időről időre érkezik némi erősítés, de mivel az ellenfelek meglehetősen csekély haderővel jönnek, az ilyen szinteken igazából végig is szaladhatunk, nem eshet komolyabb bántódásunk. Az építkezős szintek már nehezebbnek tűnnek, minden pálya elején egy kastéllyal, pár építkezési ponttal, a hősökkel és pár katonával kezdünk, az ellenfelek pedig az első perctől kezdve folyamatosan támadnak, hullámokban. A gond az, hogy a pálya elején már létező haderővel és kis taktikázással (azaz gyógyítással) az idők végezetéig megfékezhetjük az ellenséges hordákat, mivel azok az idő elteltével a legkisebb mértékben sem gyarapodnak. Az építkezést tehát épp ezért nem kell elkapkodnunk. A folyamat elég egyszerű, adott pár zászlóval ellátott doboz, ezekre kattintva megjelenik egy építési menü, ahonnan a kiválasztott épületet a játék képernyőjére húzva halványan láthatjuk azt, a megfelelő helyre tologatás után pedig meg kell nyomnunk egy pipát, az építés pedig elkezdődik, majd észvesztő sebességgel végbe is megy. Magyarán nincs szükség parasztokra az építkezéseken, ilyenek nincsenek is a játékban, az egyetlen erőforrást (arany) a farmok hozzák, pár másodpercenként tizenöttel gyarapítva a kincstárat. Mivel egy alap katona kevesebb, mint 100 aranyba kerül, kiszámolható, hogy hat farmmal már gyakorlatilag folyamatosan gyárthatjuk őket. A gond viszont az, hogy a kisméretű pályák miatt hat farmot elég nehéz bezsúfolni bázisnak fenntartott helyen, akárhova viszont nem építkezhetünk, csak az építési pontok körül lévő adott sugarú körbe. Az egyre jobb egységeket adó épületeket egymás után sorban építhetjük, nem gyárthatunk lovast, amíg nincs barakkunk. A fejlesztések elég egyszerűek, van egy épület, ahol a kemény hat darab upgrade lakik, majdnem mindegyik hatszáz aranyba kerül, egyszer kifejlesztjük és hello.
A grafika nagyon rendben van. Oldalt található egy csúszka, melynek segítségével villám gyorsan rá tudunk zoomolni a képernyőn, ezért a nagyobb csapatok mozgatása nem kell, hogy komoly gondot jelentsen. Olyan nagyon nagy csapatok egyébként sem lesznek, mivel a maximális korlát negyven "húsban" van meghatározva, egy alap katona egy húst használ, de egy robusztusabb cucc már ötöt. Ezzel el is érkeztünk a legsarkalatosabb ponthoz, az irányításhoz, ami a lehetőségeket maximálisan kihasználva egészen baráti lett. A képernyőt mozgatni az ujjunk mozgatásával tudjuk, az egységek kiválasztásához rájuk kell böknünk — itt jön képbe, hogy a kapacitív kijelző nem túl pontos, sokszor nem sikerül azt az egységet kiválasztanunk, amelyiket akarjuk, ugyanez igaz arra is, hogy nem feltétlenül azt az egységet fogja megtámadni, amelyiket mi akarjuk. A csapatkijelölés sem olyan egyszerű, az összes képernyőn lévő, azonos típusú katonát az egyiken történő dupla kattintással tudjuk kiválasztani, a klasszikus csapatkijelölés pedig két ujjal történik, ami igényel némi megszokást, de utána jól használható. Az almenük már rendben vannak, a gyártás és a speciális képességek elsütése gyerekjáték, a mini térképen is jól tudunk mozogni, ezzel tehát nincs gond. Az építésnél viszont az a gond, hogy az "oké, itt jó lesz" jelentésű pipa közvetlenül az épületek szellemképe mellett van, sokszor előfordul, hogy egyszerűen odébb akarjuk tolni az épületet az építés megkezdése előtt, amit a gép pipának érzékel, az építkezés pedig megkezdődik ott, ahol nem is akarjuk — ez főleg a védelmi bástyáknál jelenthet gondot.Letöltés
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése